Burnley FC har inngått en rullerende sponsoravtale med UCFB; University College Football Buisness – avtalen kommer til å tjene begge parter godt da deler av Turf Moors lokaler skal brukes til undervisningen.
Universitetet åpner neste måned og har som mål å undervise og tilby diverse grader innen fotball forretninger- og finanser, fotball forretninger- og media, samt fotball forretninger- og markedsføring. Fakultetet er en del av et samarbeid mellom Buckinghamshire New University og UCFB, det er nettopp sistnevnte som benytter seg av det mest nærliggende til markedsføring.
Avtalen kommer til å tjene alle parter godt, ikke minst Burnley som tilbyr deler av Turf Moor til formålet, samtidig som klubben blir belønnet med et honorar etter å ha inngått en avtale der spillertrøyen har «UCFB»-skriften på ryggen.
Ingen finansielle detaljer har blitt offentliggjort, men det spekuleres i om ikke avtalen er av det mer langvarige slaget ettersom lokalene som benyttes er en del av Lancashire-klubbens stadion.
– Denne avtalen gir UCFB tilgang til det nasjonale markedet og et verdensomspennende Championship-publikum, noe vi håper kommer til å bringe forespørsler og søknader. Burnley har vært veldig støttende med UCFB fra dag en og var den perfekte klubb for oss å sponse. Vi forplikter oss til å støtte lokal fotball og deres forretninger, og dette er en måte å vise det på.
– Dette er et reelt eksempel på våre fotball forretnings- og markeds grad kommer til å fokusere på. Forretningene bidrar til å samkjøre vårt varemerke med ed suksessfull fotballklubb og våre studenter kommer til å ha muligheten til å følge med på effekten av denne sponsoravtalen, fortalte Philip Wilson, provost og administrerende direktør ved UCFB.